Nobel!

Vilken kväll det var! Lite småstressad åkte vi iväg till stadshuset. Skönt att Annas pappa kunde köra oss. Skulle varit lite trist att åkt kommunalt med balkläder :p

Väl på stadshuset var det ganska stor förvirring om var vi skulle vara. Den utsatta mötesplatsen hade en lapp på dörren som sa att vi skulle runt huset, men när vi kom dit så sa vakterna att vi skulle tillbaka till där vi kom ifrån. 15 min senare springandes runt i alldeles för kalla skor hade vi fått vårt passerkort och fick gå in.

Efter lite fix med garderob och sista förberedelserna innan det var dags att ställa i ordning standaret hann vi ta en bild. 

Anna, jag och Kerem


När vi hade ställt i ordning standaret begav sig hela fanborgen till restaurang Eken för lite bubbel!

Staffan och Anna

Jag och Kerem

Sen var det dags att inta Paulirummet och vänta på att festligheterna skulle börja!

Dukningen var otrolig! Allting skimrade i guld. Det var även första gången som fiskbesticken användes!

Jag hade superbra placering inne i Paulirummet, där fanborg och marskalkar fick sitta och avnjuta middagen. Näst längst ut på bordet som var placerat precis vid en av ingångarna till rummet. Klar sikt över nästan hela salen. Jag såg till och med kungens champagneskål med middagsgästerna :))

Maten Till förrätt var det anka i press med vinteräpplen, pumpa, ättiksgrönsaker och kryddig gelé. Den vegetariska förrätten var ungefär likadan med skillnaden att ankan var utbytt mot champinjoner.

Varmrätten var tryffelstekt piggvar med vintersallad på kantareller och oxsvanstryffelsky. Såg otroligt gott ut, så ångrade lite att jag hade anmält veg.

Efterrätten var len mjölkchoklad och apelsinbavaroise smaksatt med gammeldansk bitter serverad med apelsinsallad. Jag blev utan efterrätt för den vegetarianerna fick "tog slut". Min bordsherre gick och klagade hos serveringsansvarig, men jag skulle inte hinna med efterrätten ändå.

Fanborgen
Ungefär 55 min och 50 sekunder in i SVTs film ser man hur fanborgen tågar in. Jag står i trappan som fjärde i trappan uppifrån, woo ;D Det var jäääääkligt varmt att stå i trappan

Resten då?!
Efter maten begav sig alla upp till Gyllene salen för att dansa! Jag och Kerem dansade ganska många danser och vi dansade ganska dåligt.. oj, jag menar bäst i rummet! ;)

När vi hade dansat klart tog vi första bussen till Night Capen som hölls på Handelshögskolan i år. Helt fantastisk var det att gå runt i alla små rum som hade olika teman. Det fanns något att äta och något att dricka vart man än gick! Bästa rummet var Brother Tuck's pub! :D

Lite trist bara att brandlarmet gick en sväng :p men det var flera som inte hade märkt det, men jaja. Jag, Kerem och Jonn tog en ren-pita och lite glögg inne i en kåta medan vi väntade på att det skulle lugna ner sig :D

Efter Night Capen blev det en sväng till SSCOs lokaler för lite efter-efterfest! Det var ganska mycket folk som följde med och vi fick punsch och mat! Woo :D

Mamma och pappa kom och hämtade mig, Kerem och Anna. Jag var hemma halv 7. När var jag ute så sent sist? Minns inte ens, haha ;D Men roligt var det och det var väl tur det för det tog mig ungefär till på tisdagen att vända tillbaka dygnet ;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0