Fashion!

Jag vaknade smått förvirrad när alarmet ringde i morse. Klockan i sovrummet antydde att jag borde gått upp en timme tidigare. En kort sekund av panik innefattar sig innan huvudet vaknar till och inser att "jaha, det är vintertid nu". Jäkligt bra att jag har en smart telefon som ställer om sig själv (och därmed låter mig sova en extra timme). Win!

Med frukosten i väskan springer jag ut till bussen för att åka till Nobelmötet hos SSCO.

Eftermiddagen tillbringades på Fotografiska. "Fashion" var bättre än jag hade väntat mig. Det fanns foton från 1926 och framåt. Roligt att se hur det skiljer sig och hur modefotografierna utvecklats under tid. En annan utställning som också visas samtidigt som Fashion är Sandy Skoglunds "The Artificial Mirror" som hade sjukt coola bilder!

Det är absolut värt att besöka Fotografiska nu under hösten! Och jag blev iaf galet sugen på att köpa en bra kamera. Får nog önska mig en av tomten ;D

Jag och Micke tog en lång fikapaus på Fotografiska och njöt av utsikten över vattnet medan vi pratade Londonresa och kalas.

Fikapaus på Fotografiska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0